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The Daily Memorandum prior to the 13th instant showed that the trend of ice was to the southward, icebergs being sighted below the forty-third parallel on April 7, 8, 9, and 11; on the 9th and 11th it had reached the forty-second parallel, and on the 11th some of it was seen south of latitude 42°. The Daily Memorandum of April 15 contains a message from the steamship Amerika via steamship Titanic and Cape Race, Newfoundland, April 14, 1912, to the Hydrographic Office, Washington, D. C.:
Amerika has passed two large icebergs in 41° 27' N., 50° 8' W., on the 14th of April.
KNUTH.
On the morning of the 15th of April, the day following the accident, the office received a radiogram sent by the steamship Amerika via the Titanic to Cape Race, and from there forwarded to Washington, reporting ice in latitude 41° 27' N., longitude 50° 8' W. The ice so reported was about 19 miles to the southward of where the Titanic struck.
S. S. AMERIKA VIA S. S. TITANIC AND
HYDROGRAPHIC OFFICE, Washington, D. C.: CAPE RACE, N. F., April 14, 1912. Amerika passed two large icebergs in 41° 27' N., 50° 8' W., on the 14th of April.
KNUTH.
Upon request, the Hamburg-American Line, to which line the steamship Amerika belongs, furnished to the Hydrographic Office this copy (hereunto appended). As will be seen by a reference thereto, the wireless message was sent from the Amerika to the Titanic at 11:45 A.M. (New York time, it is understood):
HYDROGRAPHIC OFFICE, Washington, D. C.:
KNUTH.
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Le Daily Memorandum avant le 13 montrait que la tendance de la glace allait vers le sud, les icebergs étant aperçus au-dessous du quarante-troisième parallèle les 7, 8, 9 et 11 avril; les 9 et 11 avril, ils avaient atteint le quarante-deuxième parallèle, et le 11, on en a vu quelques-uns au sud de la latitude 42°. Le Daily Memorandum du 15 avril contient un message du vapeur Amerika via le vapeur Titanic et Cape Race, à Terre-Neuve, le 14 avril 1912, à l’Office Hydrographique de Washington, D.C. :
L’Amerika a passé deux grands icebergs par 41° 27' N., 50° 8' W., le 14 avril.
KNUTH.
Le matin du 15 avril, le lendemain de l’accident, le bureau a reçu un radiogramme envoyé par le vapeur Amerika via le Titanic jusqu’à Cape Race, et de là, il a été envoyé à Washington, signalant la présence de glace par 41° 27' de latitude Nord., longitude 50° 8' W. La glace ainsi signalée se trouvait à environ 19 milles (35 km) au sud de l’endroit où le Titanic a heurté.
S. S. AMERIKA VIA S. S. TITANIC ET
OFFICE HYDROGRAPHIQUE, Washington, D. C. :CAPE RACE, N. F., 14 avril 1912. L’Amerika a passé deux grands icebergs par 41° 27' N., 50° 8' W., le 14 avril.
KNUTH.
Sur demande, la Hamburg-American Line, à laquelle appartient le vapeur Amerika, a remis cet exemplaire à l’Office Hydrographique (ci-joint). Comme on le verra en y faisant référence, le message sans fil a été envoyé par l’Amerika au Titanic à 11 h 45 (heure de New York, bien entendu) :
OFFICE HYDROGRAPHIQUE, Washington, D. C. :
KNUTH.
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